مناسب سازی فضای شهری برای حضور کودکان(با تاکید بر عوامل غیرکالبدی )

دسته بندي : فنی و مهندسی » شهرسازی
فهرست مطالب
فصل اول 9
1-1 بیان مساله 10
1-2 اهداف تحقیق 10
1-2-1 اهداف کلان : 10
1-2-2 اهداف خرد : 10
1-3 فرضیات تحقیق : 10
1-4 سوالات تحقیق: 11
1-5 روش ها و تکنیک های تحقیق : 11
فصل دوم 13
2-1 پایه و مبانی نظری تحقیق 14
2-1-1 تعریف فضا 14
2-1-2 تعریف فضای شهری 14
2-1-3 تقسیم بندی فضاهای شهری 17
2-1-4 مشکلات فضاهای شهری 18
2-1-5 ویژگی های فضای باز عمومی موفق از بعد برنامه ریزی شهری 19
2-1-5-1 دسترسی و به هم پیوستگی 19
2-1-5-2 استفاده و فعالیت ها 19
2-1-5-3 آسایش و منظر 19
2-1-5-4 اجتماعی بودن 20
2-1-6 اهمیت و نقش فضای عمومی در برنامه شهرسازی 20
2-2 شناخت کودک 20
2-2-1 تعریف کودک 20
2-2-2 کودک از دیدگاه های مختلف 21
2-2-3 کودک در سنین مختلف : 22
2-2-3-1 دوره نخست کودکی ، تولد تا پایان دو سالگی ( دوران شیرخوارگی ) 22
2-2-3-2 دوره دوم کودکی ، از سه سالگی تا هفت سالگی ( پیش از ورود به دبستان ) 23
2-2-3-3 دوره سوم کودکی ، از هفت سالگی تا دوازده سالگی ( کودک دبستانی ) 25
2-2-4 کودک در کنوانسیون جهانی حقوق کودک 26
2-2-5 دیدگاه های مطرح شده مرتبط با کودک 27
2-2-5-1 اساس نامه شهرهای دوستدار کودک( (CFC 27
2-2-6 دلایل ایجاد شهرهای دوستدار کودک 27
2-2-7 نقش فضای سبز در فضای شهری مختص کودکان 27
2-2-8 روان شناسی رشد کودک 29
2-2-9 کودک و محیط زندگی 30
2-2-10 کودک و جامعه 30
2-2-11 کودک و نیازهای اجتماعی 31
2-2-12 کودک و مسائل شهرسازی 31
2-2-13 جایگاه و شرایط کودک در جهان : 33
2-2-14 جایگاه کودک در فضای شهری امروز 34
2-2-15 برنامه ریزی شهری برای کودکان 36
2-3 بازی 36
2-3-1 تعریف بازی و اهمیت آن 36
2-3-2 ویژگی های بازی 37
2-3-3 انواع بازی 37
2-3-3-1 بازی های بی قاعده 37
2-3-3-2 بازی های مقرراتی: 38
2-3-4 فواید بازی 39
2-3-5 انواع زمین بازی کودکان 40
2-3-5-1 زمین بازی سنتی: 40
2-3-5-2 زمین بازی معاصر: 40
2-3-5-3 زمین های بازی خلاق و ماجراجویی: 41
2-3-5-4 باغ های ماجراجویی: 41
2-3-5-5 نوع دیگر 42
2-3-5-6 "خیابان برای زندگی" یا "وونرف" 42
2-4 ارتباط فضاهای شهری با اوقات فراغت و کودکان 43
2-4-1 فضاهای شهری و گذران اوقات فراغت 43
2-4-2 ویژگی های فضاهای شهری جهت گذران اوقات فراغت 44
2-4-3 مشخصات مکانی کاربری های گذران اوقات فراغت 46
2-4-4 پارک ها، ضوابط و استانداردهای مربوط به آن 46
2-4-5 استانداردهای فضاهای ورزشی 48
2-4-6 فضاهای شهری و کودک 49
2-4-7 تعامل کودکان با فضاهای شهری 49
2-5 جمع بندی 49
تجارب ایران و جهان 51
2-6 بررسی تجارب ایران وجهان : 52
2-6-1 تجارب خارجی: 52
2-6-1-1 لندن (انگلستان) 52
2-6-1-2 نیویورک (آمریکا) 59
2-6-1-3 مجموعه پژوهشی، تفریحی لاویلت پاریس فرانسه 68
2-6-1-4 مجموعه های تفریحی پژوهشی ژاپن 68
2-6-1-5 پارک رود کناری گودالوپ ایالت کالیفرنیا آمریکا 69
2-6-1-6 طراحي ميدان و مركز خريد ژاكوب ريس (نيويورك) 70
2-6-1-7 پروژه آموزشي- تفریحی بركلي (ايالت كاليفرنيا) 70
2-6-2 تجارب داخلی: 71
2-6-2-1 بم ‌: 71
2-6-2-2 قـــــــوچان 73
2-6-3 جمع بندی: 74
فصل سوم 75
3-1مقدمه 76
3-2مطالعات جمعیتی 79
3-2-1 تعداد جمعیت 79
3-2-2 بعد خانوار 79
3-2-3 ترکیب سنی جمعیت: 79
3-2-4 نرخ سواد: 80
3-2-5 ترکیب جنسی جمعیت 80
3-3 وضیعت اقتصادی: 81
3-4 بررسی کاربری ها: 83
3-5 بررسي سرانه ها 85
3-6 ظرفيت و سازگاری 87
3-7 بررسي عناصر لينچ : 90
3-8 بررسي خصوصيات كالبدي قطعات 91
3-9 بررسي شبكه ارتباطي : 99
فصل چهارم 101
4-1 مقدمه: 102
4-2 تدوین پیشنهادها و ضوابط ارتقا کیفیت غیر کالبدی فضای شهری با تاکید بر نیاز کودکان 102
راهبرد ها، سیاست ها و اصول 102
4-2-1 اصل 1 :ارتقاء ویژگی های غیرفیزیکی بافت 102
4-2-1-1 هدف 1 : ارتقای ویژگی های اجتماعی 102
4-2-1-2 هدف 2: ارتقای ویژگی های روانشناسی 103
4-2-1-3 هدف 3 : ارتقای ویژگی های مدیریتی 104
4-3 دستورالعمل های طراحی: 106
فهرست منابع 127
دسته بندی: فنی و مهندسی » شهرسازی

تعداد مشاهده: 3477 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pdf&doc

تعداد صفحات: 129

حجم فایل:46,951 کیلوبایت

 قیمت: 59,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    این فایل دانلودی دارای فایل ورد و پی دی اف می باشد. نقشه های مربوطه نیز به صورت فایل jpg موجود می باشد.